Pazarlama İletişimi

DERSİN KİTABI

29778C9D-5EEC-452A-AF85-4465B43770F9

 

 

Pazarlama İletişim Dersi ekte yer alan ders planı çerçevesinde işlenecektir!

DERS PLANI

TARTIŞMA KONULARI

İYİ BİR VAKA ÇALIŞMASI NASIL OLUŞTURULUR?

Bu ipuçları ile doğru yolda olacaksınız:

İpucu 1: Yapısı bir hikaye gibi olmalı ve mantıklı bir akışa sahip olmalı. Sorunu detayları ile açıklayın. Şirket veya ürünü masalın kahramanı gibi özelliklerini belirterek tanıtın. Yaşanılanları özet olarak anlatarak, mutlu sona ulaşmak için yapılması gerekenleri yazarak sonlandırın.

İpucu 2: Birçok gerekli ayrıntı ekleyin. Sadece “Biz müşterimizi kaybediyorduk.” demeyin, sorunu özellikleri ile tanımlayın. ‘Müşterimizi kaybederken, bizim satışımız % 42’den fazla oranda düştü, çünkü…’ gibi.  İyi bir masal için detaylar önemlidir değil mi? Sonra bu sorunu atlatış şekliniz, o sürecin detayları, karşınıza çıkan tuzaklar ve sonuçta ne oldu? gibi detaylar.

İpucu 3: Özgünlük çok önemlidir. Her yerde okunabilecek çalışmalar, sizin tecrübeniz değildir. Formalite olsun diye değil gerçekten yarar sağlamak adına bu çalışma yapılmalı.

İpucu 4: Eğer mümkünse tecrübeyi yaşadığınız müşteriniz de katkıda bulunsun. Görsel bu anlamda anahtarınız olacaktır. Hikayeye dair görseller, grafikler, inandırıcılığını arttırarak çalışmanıza güç katacaktır. Ya da video çekimi yapabilirsiniz.

Örneğin biz, AdresGezgini olarak müşterilerimizle onların başarı hikayelerine dair videolar çekiyoruz ve web sitemizin ‘Başarı Hikayeleri’ bölümünde yayınlıyoruz. Hem internet reklamcılığı ile ilgi yaşadıklarını, tecrübelerini paylaşıyorlar hem de diğer firmaların başarılı olma amaçlarına ilham veriyorlar.

İpucu 5: Vaka çalışmanızı yayınlamadan önce mutlaka gerçekleri yansıttığından emin olun. Bir vaka çalışması gerçek bir sorunu ve çözümü ortaya koymalıdır. Çalışmanızı kusurunuzu örtmek için değil, çözüm yollarınızı, tecrübelerinizi, sorunlar sonucunda elde ettiğiniz başarılarınızı paylaşmak için oluşturun.

Kaynak : Drew’s Marketing Minute

VAKA ÇALIŞMASI İÇİN HANGİ SİTEDEN YARARLANABİLİRSİNİZ?

http://www.odevsunumu.com/ara/Pazarlama-vaka-%C3%B6rnekleri/PDF

 

PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE HALKLA İLİŞKİLERİN ÖNEMİ

 

PAZARLAMA İLETİŞİMİ AÇISINDAN VOLKSWAGEN OLAYI

 

DR.AHMET TAN KİMDİR?

Devamını Okumak İçin Tıklayınız...

DUYURULAR

RESİM GALERİSİ

image_3 image_7 img-20120428-00330 image dscf4735 dscf4721

KULLANICI GİRİŞİ